woman.3.jpg?1717593025

Vissa av sommarpratarna är kul att lyssna på, som t.ex dagens pratare, cirkusdirektör Trolle Rhodin från ”Cirkus Brazil Jack”. Den cirkusen besökte jag en gång för länge sedan. Trolle var inte ens  född då. Minns att det var spännande. Det intressantaste är att denna Trolle är resandefolk, alltså romer. Jag har alltid gillat romer, redan som barn hade jag två romska systran som mina bästa vänner på den tiden. Jag klassar mig som ett slags pionjär på grund av att jag har alltid accepterat människor från vilket folk som helst, jag är alltså inte främligsfientlig.
Men på tal om denne Trolle, han fick vandra med cirkusen på många olika länder som barn. Och cirkusen hade artister som pratade olika språk, så Trolle lärde många språk. Skolan gick han i Sverige. Hans liv har säkert varit mycket färgstarkt på alla vis och det bästa var väl att han älskade/älskar sitt liv. 
Här kan man i text läsa vad Trolle berättar.